Markety w całej Polsce walczą, by koronawirus się nie rozprzestrzeniał. W tym celu wdrożono szereg rozwiązań, które mogą być uciążliwe dla klientów. Jednym z nich jest ograniczenie liczby klientów mogących naraz przebywać w sklepie. Reszta czeka cierpliwie na zewnątrz sklepu.
Ograniczenia wdrożyło kilka wielkopowierzchniowych sklepów. Pod Lidlami i E. Leclerc czekają klienci na możliwość dokonania zakupów. W przypadku E. Leclerc ochroniarz skrupulatnie liczy wszystkich wchodzących i wychodzących klientów. Nie może być ich więcej niż 50. Na wejściu sprawdza czy klient ma własne rękawiczki, jeśli nie, proszony jest o odkażenie dłoni. Można także założyć jednorazowe rękawiczki przygotowane przez sklep.
Są jednak klienci, którzy pomimo założonych rękawiczek (nie)świadomie kaszlą w stronę opakowań produktów. Oznacza to, że powinno się umyć opakowania po przyjeździe do domu, bo nie mamy pewności kto miał kontakt z naszym opakowaniem na terenie sklepu.
W Kauflandzie wprowadzono godzinę dla seniorów. W Biedronce pierwsza godzina od otwarcia proponowana jest seniorom. Wtedy mogą liczyć na pierwszeństwo wejścia do sklepu. Po pierwszej godzinie na prośbę zostaną obsłużeni jako pierwsi w kolejce. Propozycja dotyczy osób po 65. roku życia.
Sieć Kaufland wyposażyła sklepy w specjalne stacje do odkażania z płynem dezynfekującym i chusteczkami nawilżającymi oraz rozpoczęła sprzedaż pieczywa pakowanego w szczelnie zamkniętych torebkach. Ponadto w sklepach przypomina się o zachowaniu bezpiecznej odległości, co ułatwiają strefy wyznaczone za pomocą kolorowych taśm. W sklepach montowane są także szyby pleksi dla pracowników kas oraz punktu informacyjnego, a klienci zachęcani są do korzystania z płatności zbliżeniowych.
Markety Tesco proponują seniorom dokonywanie zakupów pomiędzy 9-10 rano. Ta sieć także oferuje seniorom zakupy bez kolejki. Te przywileje zależą jednak od woli pozostałych klientów sklepów.