Dziwny podział kasy na kulturę?

Miasto podzieliło pieniądze na realizację przedsięwzięć artystycznych i społeczno – kulturalnych. Czy przyjęte zostały właściwe kryteria? W kilku przypadkach można mieć wątpliwości.

Zdecydowanie najwięcej środków otrzymał Festiwal Bluesowy JIMIWAY BLUES FESTIVAL. Na konto jego organizatorów z miejskiej kasy wpłynie aż 50 tysięcy złotych. O pięć tysięcy złotych mniej zasili Jazz w Muzeum 2016. W obu imprezach może uczestniczyć maksymalnie kilkaset osób.

30 tysięcy złotych dostała z kolei „Gwiazda na Rynku pt. Zapal Światło ponad Nami”, której organizatorem jest Stowarzyszenie „Ostrowianie Dzieciom Specjalnej Troski” związane ze starostą Pawłem Rajskim. Co roku gromadzi ona tysiące ostrowian. Warto przy tym zwrócić uwagę na jej szczytny cel, którym jest pomoc potrzebującym dzieciom w walce z poważnymi chorobami.

W ocenie „ludzi kultury” z naszego miasta (wolą pozostać anonimowi), kryteria według których Urząd Miejski przyznaje pieniądze budzą sporo wątpliwości. Jak się bowiem okazuje, w ich ocenie takie aspekty jak frekwencja, wartość promocyjna dla miasta czy wreszcie cel imprezy nie mają kluczowego znaczenia.

O całą sprawę zapytaliśmy oczywiście w Urzędzie Miasta. Jego przedstawiciele postanowili jedynie skopiować nam zapisy ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. Zatem wklejamy je również Państwu i zachęcamy do dyskusji. Czy sposób dzielenia pieniędzy na ostrowską kulturę jest właściwy?

Odpowiedź Urzędu Miasta w Ostrowie Wielkopolskim:

W związku z zapytaniem telefonicznym dotyczącym kryteriów oceny oferty Otwartego Konkursu Ofert na realizację zadań publicznych w roku 2016 w zakresie kultury i sztuki informuję, że Komisja Konkursowa pracowała w oparciu o Ustawę o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, kryteria oceny art. 15, ust. 1.

Art. 15. 1. Organ administracji publicznej przy rozpatrywaniu ofert:
1) ocenia możliwość realizacji zadania publicznego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3;
2) ocenia przedstawioną kalkulację kosztów realizacji zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania;
3) ocenia proponowaną jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których organizacja pozarządowa lub podmioty określone w art. 3 ust. 3 będą realizować zadanie publiczne; 4) w przypadku, o którym mowa w art. 5 ust. 4 pkt 2, uwzględnia planowany przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 udział środków finansowych własnych lub środków pochodzących z innych źródeł na realizację zadania publicznego;
5) uwzględnia planowany przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3, wkład rzeczowy, osobowy, w tym świadczenia wolontariuszy i pracę społeczną członków;
6) uwzględnia analizę i ocenę realizacji zleconych zadań publicznych w przypadku organizacji pozarządowej lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3, które w latach poprzednich realizowały zlecone zadania publiczne, biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.